onsdag 25 augusti 2010

#69: Att äta ett liv.

Som icke köttätare möts man ständigt av totalt meningslösa och irriterande kommentarer angående vegetarisk kost, varför gör alla världens största grej av vad andra stoppar i käften? Med tanke på att köttindustrin mest liknar ett koncentrationsläger från Nazityskland idag så tycker jag absolut inte att det är okej för köttätare att yttra sig negativt i denna fråga.
Jag hoppas att ingen människa helt ärligt kan påstå att det är negativt att avstå från kött, när det till och med gäller en annan person än sig själv. Kan någon komma med en vettig förklaring varför det är så jävla roligt att skämta eller ens bry sig om något så sjukt onödigt som någon annans mat?

"Vad åt du till middag, sallad med sallad?"
"Lite kött gör väl inget?"
"Du kan ju beta på en gräsmatta"
"Men fisk kan du väl käka?"
"Kött kött kött kött!"


Jag försöker inte få någon att sluta äta kött med detta inlägg, ät vad fan ni vill, men låt mig för i helvete käka vad jag vill också. Smaklig måltid, djurätare.

6 kommentarer:

  1. "varför e du vegetarian?"
    "vadå? djuren är ju redan döda, då kan man väl lika gärna äta som?"
    "Vadå, tror du att fiskar har en själ eller?"

    bara genom att få dessa frågor och påståenden kastade i ansiktet i 13 år gör att man blir hatisk..

    //L

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din åsikt. Man ska fan få äta vad man vill utan att någon lägger sig i.

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag menar. Sjukt irriterande.
    Sen om mina polare käkar kött eller inte skiter jag fullständigt i, även om jag föredrar att alla äter vegetariskt.

    Jag har mycket emot kött, men tycker ändå att det är upp till var och en vad dom stoppar i sig, blir lika less på folk som trycker ner sina åsikter i halsen på andra och försöker konvertera alla till sin sida.

    SvaraRadera
  4. ah så e det ju med allt kan jag tycka

    SvaraRadera
  5. Att folk säger såna kommentarer tror jag beror på att man trampar på deras ömma tår. som får helt enkelt dåligt samvete och försvarar sig genom att ge sig på den som de vet egentligen gör det rätta valet.

    SvaraRadera
  6. Kan ligga något i det ja, men jag personligen tar aldrig upp ämnet heller.

    SvaraRadera