söndag 27 juni 2010

#59.

Ibland hatar jag verkligen folk. I fredags kom jag på att jag skulle dra till Leksand och fira midsommar. Så jag hoppade på en buss mot Rättvik från Faluns busstation. En nästan tom buss och allting var frid och fröjd, tog en general portion ur dosan, tryckte play på mp3n och la mig och halvsov över två säten.
Självklart hinner jag bara en hållplats innan 6-7 stycken rosévin-packade stockholmare kliver på, flaskor i nävarna, en har en Stockholms skylt hängandes i ett snöre runt halsen, det är "fina" skjortor och "stiliga" frisyrer.
Jag vet inte om jag har någon dragningskraft till folk jag inte tycker om men helt plötsligt sitter dom på sätena bakom, bredvid Och framför mig och sjunger "Stockholm i mitt hjärta", "Just idag är jag stark" och en rad andra typiska fyllelåtar som jag absolut inte vill höra just då.
Jag har aldrig vart med om mer klagomål på så kort tid, 30 minuter och jag hade lätt kunnat släppa något bibel-liknande om jag hade kommit ihåg alla dessa ord.

1 kommentar:

  1. Haha! Stackare.. Men oandra sidan får du alltid vara med om saker också.

    SvaraRadera